Een servicemonteur vindt het een heerlijke uitdaging storingen op te lossen. Wanneer een klant een niet-werkende klimaatinstallatie heeft, gaat een servicemonteur naar de locatie toe om de storing in kaart te brengen. Hij probeert deze ter plekke op te lossen, zodat de klant zo snel mogelijk weer een werkend systeem heeft en daardoor tevreden is.

Hoe ziet een werkdag eruit

Rond 7.00 uur vertrek je van huis. De avond ervoor heb je al even snel op je iPad gekeken wat je eerste klant is deze dag en welke tijd er is afgesproken. Je stelt je navigatie in en komt 45 minuten later aan bij de eerste locatie.

Je pakt je gereedschap en meldt je bij de klant. Je gaat snel aan de slag en probeert te achterhalen waar het probleem zit.

Wanneer je die gevonden hebt, probeer je direct een reparatie uit te voeren met de materialen die je op voorraad in je bus hebt.

Twee uurtjes later zeg je de klant gedag en stap je in de auto op weg naar de tweede klant

Zo bezoek je een aantal klanten deze dag. Tussendoor bel je met kantoor om een nieuw stuk gereedschap te bestellen. Je vergeet bijna te lunchen, maar neemt daar toch even de tijd voor. Aan het einde van de middag stap je weer je huis binnen. Je hebt geen storingsdienst dus kunt genieten van je vrije avond.



Werkomgeving

In welke context doe jij je werk?

Je komt bij klanten in al onze verschillende klantgroepen. De ene keer repareer je het luchtgordijn in een modezaak, de andere keer verhelp je een storing aan een airco in een kantoorruimte.

We werken door heel Nederland; letterlijk van Groningen tot Maastricht. Omdat we aan alle kanten van het land servicemonteurs hebben wonen, proberen we iedereen in zijn eigen regio in te plannen. Dit zorgt ervoor dat je de klanten in jouw regio echt kunt leren kennen doordat je met regelmaat langskomt.

Je voert het onderhoud uit aan alle verschillende installaties die wij in beheer hebben: airco's/warmtepompen, cv-ketels, luchtgordijnen en ventilatiesystemen.

Daarom wil je werken bij BLR-Bimon

Vrijheid
Direct een vast contract
Werken volgens de laatste technieken
Snel groeien met opleidingen
Meer dan 50 jaar kennis & vakmanschap
Bussen & gereedschap dik voor elkaar
format_quote

Soms krijg ik een storingsmelding en denk ik: help, waar moet ik beginnen? Maar het geeft een heel goed gevoel als ik dan bij de klant vertrek en ik laat een werkende installatie achter!


Chris, servicemonteur bij BLR-Bimon

Laten we kennismaken

Rianne | HR-manager BLR-Bimon

Wij gebruiken cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en het webverkeer te analyseren.